AAZborul QZ8501 al Air Asia Indonezia, dispărut de pe radar duminică dimineaţa, cu 162 de oameni la bord, în timp naviga pe ruta spre Singapore se află, probabil pe fundul mării.

Declaraţia aparţine lui Bambang Soelistyo, şeful serviciilor indoneziene de căutare şi salvare. Ipoteza se bazează pe coordonatele aparatului în momentul în care s-a pierdut contactul cu solul.

„Poziţia estimată la momentul prăbuşirii este deasupra apei”, a precizat el.

Aparatul de tip Airbus A320-200 a decolat din Surabaya (estul insulei Java) duminică, la ora locală 5.35 (ora 0.35 în România) şi ar fi trebuit să ajungă la Singapore după aproximativ trei ore.

La mai puţin de o oră după decolare, pilotul a cerut permisiunea să urce la 11 mii de metri pentru a ocoli o formaţiune densă de nori de furtună.

Oficialii indonezieni au precizat că solicitarea nu a fost aprobată imediat, din motive de trafic aerian, iar avionul a dispărut de pe ecranele radarelor înainte ca legătura cu piloţii să fie reluată.

Căutările, care au continuat pe mare în cursul nopţii de duminică spre luni, au fost reluate şi din aer, pe scară largă, în cursul dimineţii. Autorităţile de la Jakarta au trimis în cercetare 12 nave, trei elicoptere şi cinci avioane militare. mapDe asemenea, alte ţări vecine au trimis nave şi echipaje de cercetare.

O pată de combustibil a fost detectată pe mare însă nu este clar dacă provine de la zborul QZ8501.

De asemenea, echipajul unui avion australian de cercetare a observat resturi plutitoare lângă insula Nangka, fără a putea să le identifice.

Simon Boxall, un oceanograf citat de BBC, afirmă că avionul nu ar trebui să fie foarte greu de găsit dacă s-a prăbuşit în mare.

„Fundul mării nu este foarte adânc în regiune, fiind accesibil scafandrilor, iar un rezultat ar trebui să apară în câteva zile”, a spus specialistul.

Aparatul dispărut a fost livrat în 2008 şi avea 23 de mii de ore de zbor. Ultima sa întreţinere avusese loc în luna noiembrie.

pilots Iriyanto (foto, bărbatul cu caschetă), căpitanul aeronavei, avea peste 20 de mii de ore de zbor, dintre care aproape 7000 în serviciul Air Asia. Co-pilotul, Remi Emmanuel Plesel (stânga), de origine franceză, era, la rândul său, un aviator experimentat.

Între cei 155 de pasageri ai QZ8501 se numărau 137 de adulţi şi 18 copii. Cei mai mulţi dintre pasageri erau indonezieni dar la bord se aflau şi un britanic şi trei sud-coreeni.

Presa internaţională relatează că familiile pasagerilor sperau într-un miracol, în ciuda indiciilor privind producerea unei catastrofe. Una dintre cele mai emoţionante relatări menţionează mesajul postat pe Facebook de fiica unuia dintre piloţi: „Tati, vino acasă.”

Alte aspecte relevate de relatările mass-media se referă la industria aviatică din sud-estul Asiei. Acest sector este într-o expansiune rapidă şi multe companii se luptă pentru un loc pe piaţă, ceea ce, economic, este un lucru pozitiv, însă unii analişti ai fenomenului susţin că normele de siguranţă ar trebui întărite.

Dacă, într-adevăr, oamenii aflaţi la bordul QZ8501 au fost victimele unei tragedii, se va dovedi, odată în plus, că anul 2014 a fost unul catastrofal pentru aviaţia malaysiană.

Compania low-cost Air Asia, firma-mamă a Air Asia Indonezia, are sediul în Malaysia, ţară zguduită de tragediile zborurilor MH 370 (dispărut în primăvară) şi MH 17 (doborât în iulie deasupra Ucrainei).

Acest articol este proprietatea Pagina de Politică și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Se încarcă...

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top