VoicuVoicu3

Dan-SovaNumele acestui Ceauşescu post-revoluţionar este Constantin Voicu, o cunoştinţă mai veche a jurnaliştilor care s-au ocupat de investigaţii în zona aviaţiei. Despre Voicu s-au scris multe: că n-a mişcat un deget în cazul recentului accident de avion din Apuseni, deşi legea îl obliga să convoace de urgenţă celula de criză de la Ministerul Transporturilor, în calitate de şef al Direcţiei Aero-Navale; că şi-a modificat actele de zbor pentru a beneficia de o pensie de lux de 8.000 de euro!!!; că a făcut praf averea statului câtă vreme a condus Aeroclubul României (AR), fapt confirmat de rapoarte oficiale ale Curţii de Conturi sau ale altor instituţii; că are pe conştiinţă vieţile pierdute a foarte multor piloţi şi pasageri,  prin indisciplina caracteristica perioadelor în care a avut comanda institutiei sau prin planificarea unor misiuni în condiţii cu factor de risc ridicat; că si-a tras partea leului din materialele de constructii recuperate din lucrările de reabilitare a infrastructurii aerocluburilor teritoriale, etc.

Există o arhivă impresionantă de fapte grave care nu i-a interesat însă pe miniştrii Transporturilor (ultimul pe listă Dan Şova – foto medalion), care l-au promovat pe Voicu într-o funcţie publică, în timp ce valorile aviaţiei şi oamenii de caracter sunt trecuţi pe linie moartă şi împinşi în afara sistemului. Dar astăzi vă prezentăm ceva cu adevărat fabulos legat de acest personaj pe care PaginadePolitica.ro l-a botezat „Varanul de la Transporturi„, pentru felul miraculos în care a supravieţuit oricărui regim politic, în ciuda CV-ului său pătat.

Ei bine, aşa ceva n-aţi mai auzit cu siguranţă de pe vremea lui Ceauşescu – de aici legătura cu felul în care dictatorii erau îndrăgostiţi de cultul personalităţi. Acest Voicu şi-a comandat şi a plătit din banii statului, cât a fost director la Aeroclubul României (aflat în subordinea Ministerului Transporturilor), un film despre viaţa sa!!! Filmul a fost turnat între anii 1994 şi 1995 şi a figurat în arhiva Facultăţii de Arte a Universităţii Hyperion. E vorba d eun film artistic omagial despre Constantin Voicu – o PREMIERA in istoria aviatiei sportive din România! NICIODATA un asemenea film nu s-a turnat despre viata unui mare pilot din aviatia civila românească, un domeniu cu o istorie şi cu performanţe formidabile.

Filmul poartă numele „Între pământ şi cer – Constantin Voicu, contemporanul nostru” !!! Cum vă sună? Nu ca în vremurile în care Nicolae şi Elena Ceauşescu erau proslăviţi la televizor şi peste tot? Doar că pelicula aceasta omagială s-a petrecut după căderea lui Ceauşescu, în democraţie! Voicu a plătit scenariul şi realizarea peliculei unei echipe de la Facultatea de Arte a Universităţii Hyperion, conduse de Cristian Dumitrescu, de la clasa profesorului Mircea Drăgan. Iată ce scrie autorul scenariului la capitolul „Ideea filmului – Concepţie regizorală”:

  • „Documentarul Constantin Voicu – contemporanul nostru îşi propune ilustrarea personalităţii pilotului-instructor Constantin Voicu, 36 de ani, în prezent, director general al Aeroclubului Central Român. Filmul se va baza pe imagine, fiind sprijinit de existenţa unei coloane sonore alcătuită din comentariu, muzică şi zgomote (…) Muzica („Riders on the storm” – Doors), compusă în perioda de formare şi maturizare a personajului principal (anii 60-70), îşi propune sugerarea subconştientului fenomenului de elan, desprindere şi zbor, a efortului de a depăşi limitele cunoaşterii, prin risc, chiar sacrificiu, dar cu multă seriozitate

 

  • Următorul obiectiv, de mare interes pentru elevi, este avionul ZLIN, de zbor cu motor, la care bordul, aripile, elicea şi motorul, trenul de aterizare, ampenajul şi alte părţi componente fac din nou pentru Constantin Voicu un subiect ce captează atenţia şi entuziasmul elevilor (…)
  • În locul din spate, Constantin Voicu se aşază cu abilitate, desfăşurând acelaşi ritual. Apoi îl urmăreşte pe elev cum trage şi asigură capota carlingii.

 

  • Elicea dă câteva rateuri şi porneşte (…) Din avion, momentul decolării este fascinant!Imaginile cerului şi ale peisajului din jur, prin capota avionului, se derulează pe genericul de final, însoţite de muzică şi de vocea lui Constantin Voicu

Urmăriţi întreg scenariul, AICI. O să vă distraţi pe cinste! Sunt pasaje de-a dreptul hilare, dar la final vom rămâne cu toţii cu un gust amar: astfel de oameni sunt promovaţi astăzi în administraţia publică centrală, la vârful unui minister important cum este cel al Transporturilor. Şi apoi ne mirăm de cum este posibil ca la comanda Scolii superioare de aviaţie civilă (proprietarul de drept al avionului BN-2 Islander YR-BNP, căzut în munţii Apuseni), să fie promovat personal navigant care nu răspunde exigenţelor legale, de ce superficialitatea ori indisciplina revin în peisaj favorizând producerea accidentelor de aviatie cu consecinte dramatice si pierdere de vieti nevinovate, cum este si cazul Aurei Ion, studenta aflată în avionul prăbuşit în Apuseni. Cuvintele sunt de prisos…

Foto: Constantin Voicu, în 1994, pe când conducea Aeroclubul României. În imagine este şi fosta soţie a lui Voicu, care apare şi ea în filmul „Constantin Voicu-contemporanul nostru”.

 

Voicu1

Voicu2

Acest articol este proprietatea Pagina de Politică și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Se încarcă...

Articole similare

9 Responses to EXCLUSIV. Omul lui Şova şi-a făcut film omagial pe banii statului! „Constantin Voicu – contemporanul nostru”

  1. […] fie prins cu matrapazlâcuri, l-a imitat pe Nicolae Ceauşescu comandându-şi, din bani statului, un film omagial al cărui nume poate stârni şi invidia lui Kim Jong-un: „Constantin Voicu – […]

  2. adi spune:

    Cioaca arata ca un mos si la 36 de ani. Cu aerul asta de chelios „asezat” pacaleste pe toata lumea, dar el e un derbedeu de cea mai joasa speta. Si „defect la scufita”, grav bolnav pe deasupra! Fura tot ce prinde, minte de stinge, inseala pe toata lumea si-si vede mai departe de furtisaguri. Caracter jegos! Forma de viata de cea mai joasa speta! Nu-l iubeste nimeni pentru ca manipuleaza la greu si e plin de tupeu.

    • Pia spune:

      O haina murdara se mai spala, un caracter jegos, niciodata! Da, ai dreptate, Cioaca arata ca un mos si la 36 de ani…

  3. cornelia spune:

    Toata viata lui n-a facut nimic util. S-a „dat” cu avionul si-atat. Unul mic, de aeroclub, n-a transportat oameni, n-a fost pilot militar, cum gresit cred unii, n-a facut „show” cu avionul, n-a imprastiat insecticid din avion, n-a carat nici macat un banner de coada avionului, sa fie si el util cu ceva. Cine aude cuvantul „pilot” cade pe spate. Isi imagineaza ca Voicu e…Pilot! E….contemporanul nostru si traieste undeva, intre pamant si cer! Regret daca jignesc pe cineva, nu am nimic cu pilotii aeroclubului, am mare admiratie pentru ei si sunt convinsa ca fiecare isi cunoaste adevarata valoare, dar de aici si pana a ajunge sef peste intregul sistem al aviatiei romanesti, ba chiar si peste cel naval, e cale lunga!

  4. cornel spune:

    Asta le intrece pe toate! Cioaca – personaj legendar! E bolnav omul! Rau de tot! Sufera de boli grave si e rau ca inca mai ocupa un post atat de important!
    Mor oameni din vina lui si nimeni nu ia nicio masura! E lasat sa se distreze pe banii statului, e lasat sa fure, sa omoare, nimeni nu-l intreaba de nimic.
    Subscriu si eu la caracterizarea facuta de Claudia: „murdar pana in maduva oaselor”. Nota de 2,8 e de fapt 1,8 pt. cunostinte si 1 din oficiu. Cam astea sunt „cunostintele” lui Cioaca!

  5. Costi spune:

    A aparut astazi comentariul facut de Anamaria la articolul despre Varanul Aviatiei – Voicu. La atatea scrise despre Cioaca chiar nu se sesizeaza Procuratura sa lamureasca cum a zburat acest om 13 (sau 18) ore zilnic timp de 3 luni. A dormit la aerodrom ca pilotii militari pe timp de razboi? Cand a mancat, cand s-a spalat, cand s-a mai dus acasa? Chiar nu vede nimeni frauda? Ce caracter infect are acest om cand o face de rahat pe fiica-sa pentru ca la 26 de ani a dat special la facultate ca sa-i ia 4000 de lei lunar din pensia de lux (vezi articol RL de iunie 2010).

  6. […] EXCLUSIV. Citiţi şi cum a ajuns subalternul ministrului Transporturilor Dan Şova să-şi facă un… […]

  7. Victor spune:

    Il cunosc. Un om care nu are nicio jena in a proclama „E imoral, dar e legal”. Am citit toate articolele care s-au scris despre el si l-am urmarit la Antena 3 in 11 februarie: las, mizerabil, patetic. Inteleg ca Directia Generala de Transport Aero-Naval din MT se desfiinteaza. Sper sa nu i se gaseasca un alt post caldut, de exemplu la Directia Economica pentru ca are si studii economice (facute la seral sau ff). Cum e posibil sa iei nota 2,8 la un concurs pe teme economice? Cum e posibil ca toti cei care l-au numit in functii si apoi l-au demis sa nu se fi uitat in trecutul lui? E jalnic. Un comentariu facut de „Claudia” intr-un articol anterior il caracteriza ca „murdar pana in maduva oaselor”. Subscriu.

  8. didi spune:

    am citit scenariul pe nerasuflate. un super scenariu. pacat ca nu a facut un serial gen tanar si nelinistit. cu fiecare zbor din cariera, fiecare minut petrecut la mansa, poate asa intelegeam de unde vin miile de ore de zbor anual in urma carora i-a fost stabilita pensia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top