Margrethe VestagerUniunea Europeană a depus o plângere împotriva Google în cazul presupusului comportament anti-concurenţial al gigantului IT.

Comisarul pentru Competiţie, Margrethe Vestager (foto stânga), a declarat că promovarea link-urilor Google pentru shopping pe internet are dimensiunea unui abuz de poziţie dominantă.

Vestager a precizat că Google are 10 săptămâni la dispoziţie pentru a formula un răspuns la plângere.

Google a comunicat deja că nu este de acord cu susţinerile comisarului european şi urmează să îşi formuleze argumentele în mod oficial.

Această situaţie vine după o investigaţie de cinci ani şi se bazează pe acuzaţii şi sesizări depuse de alte nume sonore din zona IT, între care Microsoft, Tripadvisor, Streetmap.

Concret, competitorii s-au plâns că Google plasează linkurile serviciului său de shopping înaintea altor rezultate relevante obţinute cu motorul de căutare.

Sunt preocupată că Google şi-a sporit artificial prezenţa într-o piaţă în care cumpărătorii s-ar putea să nu vadă ceea ce este relevant pentru ei iar competitorii s-ar putea să nu primească promovarea la care serviciile lor sunt îndreptăţite”, a spus Vestager într-o conferinţă la Bruxelles.

google_shoppingEa a adăugat că acest caz ar putea crea un precedent în UE pentru plângerile la adresa Google în domeniul serviciilor legate de hoteluri, hărţi sau zboruri.

Vestager a menţionat, totuşi, că nu caută „o schimbare amplă” a felului în care afişează Google rezultatele căutărilor şi nici nu intenţionează să ceară Google o schimbare a algoritmilor de căutare. În funcţie de răspunsul Google la plângere, ea va decide cum va proceda în continuare.

Pe de altă parte comisarul pentru Competiţie a anunţat că a declanşat o investigaţie pentru a stabili dacă Google procedează corect în ceea ce priveşte „împachetarea” aplicaţiilor şi serviciilor în sistemul de operare Android.

Deşi în mod previzibil de lungă durată, un proces împotriva Google ar putea aduce acestei companii amenzi de miliarde de euro.

În replică la preparativele judiciare ale Comisiei Europene, Amit Singhal, şeful departamentului Google care se ocupă de algoritmii de căutare, a scris pe blogul companiei:

singhal_google2Este clar că a) există multă competiţie, inclusiv din partea Amazon şi eBay, două dintre cele mai mari site-uri de shopping din lume şi b) rezultatele de căutare ale Google nu au afectat competiţia (…) Orice economist va spune că nu ai să vezi multă inovaţie, nou-veniţi şi investiţii în sectoarele une competiţia stagenază sau dominată de un singur mare jucători. Şi, cu toare astea, este exact asta se întâmplă în lumea noastră”, a adăugat Singhal.

În anii din urmă, Commisia Europeană a amendat alţi giganţi IT, între care Intel, cu 1,1 miliarde de euro (2009) şi Microsoft, cu 516 milioane de euro (în 2013).

Investigaţiie derulate de instituţiile UE faţă de practicile şi produsele Google nu reprezintă o noutate absolută, scrie BBC.

android_Anchetatorii Comisiei pentru Concurenţă din India au finalizat recent un raport după o investigaţie de trei ani în legătură cu practicile „incorecte” de business ale Google.

Investigaţii similare au fost demarate în Rusia, Brazilia, Argentina, Taiwan şi Canada.

În SUA, Comisia federală pentru comerţ a renunţat la proces după ce Google a făcut mai multe angajamente cu caracter „neobligatoriu”.

Acest articol este proprietatea Pagina de Politică și este protejat de legea drepturilor de autor. Orice preluare a conținutului se poate face doar în limita a 500 de semne, cu citarea sursei și cu link către pagina acestui articol.

Foarte slabSlabMediocruBunFoarte bun (Niciun vot deocamdată)
Se încarcă...

Articole similare

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to top